Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Έμαθαν «τα μυστικά της φωτιάς» μαθητές από την Έδεσσα συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Περιβάλλον και Πολιτισμός

Η ΙΖ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Πέλλας πραγματοποίησε στις 11 και 12 Οκτωβρίου στον αρχαιολογικό χώρο του Λόγγου Έδεσσας εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Μαθαίνω τα Μυστικά της Φωτιάς». Στο πρόγραμμα, το οποίο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της πανελλήνιας δράσης με τίτλο «Παντέχνου πυρός σέλας - Λαμπερές ιστορίες φωτιάς» που εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα «Περιβάλλον και Πολιτισμός 2012» της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού (πρώην Υπουργείο Πολιτισμού), συμμετείχαν μαθητές της Δ', Ε' και ΣΤ' τάξης των Δημοτικών σχολείων της Έδεσσας. Η πρώτη φάση του εκπαιδευτικού προγράμματος περιελάμβανε μια ηλεκτρονική παρουσίαση στην τάξη, όπου τα παιδιά ενημερώθηκαν για τις ποικίλες χρήσεις της φωτιάς στην αρχαιότητα και εξοικειώθηκαν με τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Έδεσσας....
Στη δεύτερη φάση τα περίπου 310 παιδιά που επισκέφτηκαν το χώρο περιηγήθηκαν με την καθοδήγηση των αρχαιολόγων Αλεξάνδρας Ζαμπίτη και Μαρίας Ελευθεριάδη στα σημεία του ανεσκαμμένου τμήματος της αρχαίας πόλης, όπου εντοπίστηκαν ίχνη φωτιάς. Σε κάθε παιδί δόθηκε φυλλάδιο με πληροφορίες για τη λειτουργία και τους συμβολισμούς της φωτιάς στο πέρασμα των αιώνων και ένας σελιδοδείκτης ως αναμνηστικό από την αρχαία Έδεσσα. Στην τρίτη φάση τα παιδιά κλήθηκαν να ασχοληθούν μέσα στην τάξη με δραστηριότητες-παιχνίδια που σχεδιάστηκαν με βάση την εμπειρία και τις γνώσεις που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στις δύο προηγούμενες φάσεις του εκπαιδευτικού προγράμματος. Οι μικροί μαθητές επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και κατέθεσαν απόψεις και προβληματισμούς στα έντυπα της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού που συμπλήρωσαν. Πολύτιμη για το συντονισμό των σχολείων υπήρξε η βοήθεια της υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Ελισάβετ Φράγκου, καθώς και η συμμετοχή της φύλακα του αρχαιολογικού χώρου, κ. Μαρίας Λούσα

Δεν υπάρχουν σχόλια: