Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020

Χαμένες ζωές, πεταμένες στους δρόμους.

Ανακοίνωση του Πανελλαδικού Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα

Αυξάνονται τα τροχαία με εγκατάλειψη!
Το 2020 μπήκε με πολλές υποσχέσεις να εκκρεμούν από τη νέα κυβέρνηση για το θέμα των τροχαίων εγκλημάτων όμως το πρώτο εξάμηνο διακυβέρνησης πέρασε ήδη χωρίς να αγγιχτεί τίποτα σχετικό με το θέμα.
Να σημειώσουμε ότι συγκριτικά με τα κατά καιρούς επιλεκτικά εμφανιζόμενα στοιχεία η αύξηση στα θανατηφόρα είναι αλματώδης.
Απ αυτά τα ενδεικτικά στοιχεία καταγράφονται μέσα στο μήνα: δέκα τροχαία με εγκατάλειψη. Στα τέσσερα ο τραυματισμός οδήγησε ....
στο θάνατο, στα άλλα έξι αγνοούμε την εξέλιξη.
Και στις δέκα περιπτώσεις οι δράστες ήταν οδηγοί αυτοκινήτων ενώ τα θύματα ήταν: πεζοί 4, οδηγοί μηχανής 4, ποδηλάτης 1 και οδηγός αυτοκινήτου 1.
Στη χώρα μας η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου εξακολουθεί πάντα να θεωρείται πλημμέλημα και οι οδηγοί που την διαπράττουν (ολοένα αυξανόμενοι) να επιβραβεύονται: να αφήνονται αμέσως ελεύθεροι,
αν εντοπιστούν και να μη τους στερούν την άδεια οδήγησης τους.
Τυπικά όποιος τραυματίσει άνθρωπο σε τροχαίο έχει την υποχρέωση να παραμείνει στο σημείο, να βοηθήσει το θύμα και να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές (ΕΚΑΒ, Τροχαία). Αλλά αν δεν το πράξει και αφήσει το θύμα του αβοήθητο και δεν ειδοποιήσει κανένα «τιμωρείται» με φυλάκιση έξι μηνών (αναστολή ή εξαγορά) και τρίμηνη αφαίρεση της άδειας οδήγησης (μετα 8ετια –όταν η υπόθεση τελεσιδικίσει).
Μια τροπολογία χρειάζεται για να καταργηθεί αυτό το περίφημο άρθρο 43 του Κ.Ο.Κ που θεσπίζει την ατιμωρησία και προάγει την αλητεία και τον φιλοτομαρισμό στο δικτύο της κυκλοφορίας.
Αλλά ποιος να τι κάνει και γιατί;
Όταν στη χώρα εμφανίζονται και εκκρεμούν τέτοια μείζονος σημασίας ”εθνικά θέματα» όπως η σύγκρουσηΜαρινάκη – Σαββίδη, ποιος να νοιαστεί για τη ζωή ενός πεζού στη Λάρισα ή για τον σοβαρό τραυματισμό
ενός δικυκλιστή στο Ρίο ή ενός ντελιβερά στο Αγρίνιο.
Χαμένες ζωές, πεταμένες στους δρόμους.
1η Φεβρουαρίου 2020
 Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

Δεν υπάρχουν σχόλια: