Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Γιατί η πρόταση της δημοτικής Αρχής Πέλλας για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης ήταν ένα « προεκλογικό πυροτέχνημα»


του Θόδωρου Γοτουχίδη
 Όλοι όσοι στοιχειωδώς επιχειρήσουν να διερευνήσουν την υπόθεση υπόγειου χώρου στάθμευσης το πρώτο πράγμα που θα μάθουν από τους ειδικούς επιστήμονες είναι ότι η χωροθέτηση των «πάρκινγκ», σε αστικό τουλάχιστον περιβάλλον, δεν γίνεται ούτε τυχαία ούτε όπου βολεύει. Και αυτό γιατί η τυχαία χωροθέτησή του καθίσταται πόλος συγκέντρωσης οχημάτων και συνεπώς ένας παράγοντας δραματικής αύξησης του κυκλοφοριακού της περιοχής σε σχετικά μεγάλη ακτίνα. Στην περίπτωση της πόλης των Γιαννιτσών η συγκεκριμένη περιοχή που περιλαμβάνει: Πάρκο αναψυχής, Ιερό Ναό (Άγιος Γεώργιος), Ιστορικό Μνημείο (Πύργος Ρολογιού), Καταστήματα ψυχαγωγίας και εστίασης και επιπλέον είναι από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης, δεν μπορεί να δεχθεί επιπλέον κυκλοφοριακή επιβάρυνση που θα προκύψει από την κατασκευή του χώρου στάθμευσης. Επίσης, ας υποθέσουμε ότι η Δημοτική Αρχή τολμά και προχωρά τις διαδικασίες. Κατά την ομολογία του ίδιου του δημάρχου.... στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο «υπάρχουν κάποιοι ενδοιασμοί…» για την δυνατότητα αδειοδότησης του έργου που θα αντιμετωπιστούν στην πορεία. Δηλαδή υπάρχει το ενδεχόμενο, σοβαρό για την αντιπολίτευση, να μην μπορεί να πάρει άδεια κατασκευής αυτό το έργο για λόγους που αναφέρθηκαν η θα προκύψουν στο μέλλον. Υπάρχει όμως και ένας βασικός λόγος που ενισχύει την άποψη ότι η πρωτοβουλία αυτή είναι ένα προεκλογικό πυροτέχνημα και αυτός είναι τα χρονικά περιθώρια που είναι αδύνατον να ξεπεραστούν. Συγκεκριμένα το έργο κατά την απόφαση του δημάρχου Πέλλας και των συμβούλων του θα ενταχθεί (αν τελικά υπάρξει απόφασης ένταξης) στο ΕΣΠΑ 2007 -2013. Αυτό σημαίνει ότι το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβρη του 2013 με ανοιχτό ενδεχόμενο να καταφέρουν να πάρουν μια παράταση λίγων μηνών. Σήμερα έξι μήνες πριν την εκπνοή της προθεσμίας το μόνο που υπάρχει είναι μια απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για υποβολή πρότασης για την οποία όμως : α) δεν υπάρχει μελέτη β) δεν έχει γίνει διαβούλευση γ) δεν έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις. Αφού γίνουν αυτά πρέπει να εγκριθεί η μελέτη από το δημοτικό συμβούλιο και στη συνέχεια από τη Διαχειριστική Αρχή που θα αποφασίσει αν τελικά θα εντάξει το έργο. Να θυμίσω ότι ήδη υπάρχουν προτάσεις και μελέτες έργων που περιμένουν μήνες για την έκδοση της σχετικής απόφασης ένταξης. Στη συνέχεια θα πρέπει να γίνουν τα τεύχη δημοπράτησης, να εγκριθούν και να γίνει ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός. Αυτή η διαδικασία θα κρατήσει το ελάχιστο 6 με 8 μήνες ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των προσφορών και η ανάδειξη αναδόχου. Και επειδή τα λεφτά είναι πολλά είναι κάτι περισσότερο από σίγουρο ότι θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και η Διαχειριστική Αρχή θα μελετήσει πολύ σχολαστικά τους φακέλους, γεγονός που απαιτεί μήνες. Βέβαια αυτά με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα και προπαντός καμία απολύτως ένσταση, γιατί τότε ξεχάστε το έργο… Για τους παραπάνω λόγους και τις αναμφισβήτητες χρονοβόρες διαδικασίες το έργο πέρα από τον επικοινωνιακό του χαρακτήρα σε μια προεκλογική ουσιαστικά περίοδο μπορεί να χαρακτηριστεί ως «πυροτέχνημα». 

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Απο ποτε οι Δημοτικοί Σύμβουλοι γράφουν χωρίς να υπογράφουν τα κείμενα τους;

Ανώνυμος είπε...

Ακουστηκε σε πολιτικα στεκια των ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ οτι προβληματισμενοι με τη ανυπαρξια της Δημοτικης αρχης εδω και χρονια,πιεζουν τον πρωην Δημαρχο ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΑΝΤΩΝΗ ΤΟΥ ΙΣΑΑΚ να κατεβει παλι στις εκλογες,ξερει κανεις πρισσοτερα?

Παύλος Πριόβολος είπε...

Αναρωτιέμαι αν ποτέ έχτισε κανείς ένα σπίτι και στη συνέχεια το γκρέμισε για να κάνει υπόγειο χώρο στάθμευσης; Αν δημιούργησε κάτι με δικά του κεφάλαια και στη συνέχεια αντί να το μετατρέψει σε κάτι καλύτερο, το κατέστρεψε για να δημιουργήσει κάτι άλλο; Στην Ελλάδα των ιδιωτών ποτέ. Στην Ελλάδα του άκοπου πλουτισμού ολίγων με κεφάλαια που θα δανειστεί ο πολίτης, είναι πολλά τα παραδείγματα, με τελευταίο όλων την πρόταση για τη δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στον υπαίθριο χώρο της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου. Με προβληματίζουν πολλά: α) το θράσος αυτών που το προτείνουν, β) οι προτεραιότητες που θέτουν για τα προβλήματα της πόλης μας, γ) η αδιαφορία τους για το φυσικό περιβάλλον, δ) η παντελής απουσία μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για τη πολεοδομική εξέλιξη της πόλης, ε) η απουσία εναλλακτικών μορφών συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των πολιτών προς την πόλη των Γιαννιτσών που θα καθιστούσε ασύμφορη τη μετάβαση με Ι.Χ.. Δυστυχώς στο Δήμο Πέλλας, με ευθύνη των πολιτών εδώ και πολλά χρόνια, έχει αφεθεί η διοίκηση του Δήμου στους εντελώς ανίκανους, σε αυτούς που το μόνο ενδιαφέρον τους, είναι το ατομικά οικονομικό. Είναι καιρός να αναλάβουμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι, αυτοί που τόσα χρόνια τα λέμε μεταξύ μας, αλλά ποτέ δε βρίσκουμε το θάρρος να βγούμε μπροστά, να το κάνουμε επιτέλους. Ο χρόνος τελειώνει και είναι εις βάρος όλων των πολιτών του Δήμου μας.

Ανώνυμος είπε...

Ο Σταμκος μετα τα χθεσινά της Δηκεπαπ πρέπει να του κόπηκε η μαγκια και το αυτοκρατορικό ύφος.Έτσι γιατί μας τα είχε κάνει τούμπανο.Διαταζουμε και οι άλλοι εκτελούν τέλος.