Τα κοινά ελαστικά (καλοκαιρινά ή παντός καιρού) που χρησιμοποιούμε συνήθως όλον το χρόνο χάνουν την ελαστικότητα τους περίπου στους 7 βαθμούς Κελσίου, θερμοκρασία στην οποία παύουν να λειτουργούν ως λάστιχα προσφέροντας ελάχιστη πρόσφυση σε σχέση με τις κανονικές θερμοκρασίες λειτουργίας τους. Τα χειμερινά λάστιχα έχουν σχεδιαστεί να προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση σε χιονισμένους – παγωμένους δρόμους αλλά και γενικότερα σε συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών σε στεγνό και βρεγμένο δρόμο. Τις ιδιότητες τους τις βασίζουν στην διαφορετική σύνθεση του πέλματος, δηλαδή στο διαφορετικό μείγμα....
από το οποίο είναι κατασκευασμένα και το οποίο παραμένει ελαστικό στις χαμηλές θερμοκρασίες και στην πιο «άγρια» σχεδίαση του πέλματος, με μεγαλύτερα αυλάκια και με τις χαρακτηριστικές μικρές αυλακώσεις ή σκισιματάκια (sipes), που προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερη πρόσφυση και ελαστικότητα στο ήδη μαλακό λόγω μείγματος πέλμα, για το καλύτερο «δάγκωμα» του ελαστικού σε χιονισμένες-παγωμένες επιφάνειες.
Θα πρέπει πάντως να είμαστε προσεκτικοί γιατί χειμερινά λάστιχα και υπερβολές στον δρόμο δεν πάνε μαζί. Ειδικά όσο πιο ζεστή είναι η μέρα και βίαιη η οδήγηση, τόσο πιο έντονη φθορά θα παρουσιάσουν τα ελαστικά η οποία θα είναι ορατή σε λίγες δεκάδες χιλιόμετρα. Αν το παρακάνουμε δεν είναι παράλογο να χάσουμε κομμάτια του πέλματος, καταστρέφοντας την ζυγοστάθμιση ή και ολόκληρο το λάστιχο.
Επίσης, πορεί το χειμερινό λάστιχο να «γαντζώνει» στο χιόνι-πάγο και να τα πηγαίνει περίφημα με την λάσπη, αυτό όμως δεν το κάνει ιδανικό για εκτός δρόμου διαδρομές σε σκληροτράχηλους Ελληνικούς χωματόδρομους με πολλές φυτεμένες πέτρες. Το ακριβώς αντίθετο μάλιστα, γρήγορη οδήγηση σε τέτοιους δρόμους χωρίς ιδιαίτερο χιόνι ή λάσπη μπορούν πάλι να κόψουν κομμάτια από το μαλακό του πέλμα και να το καταστρέψουν.
Καλή οδήγηση..
από το οποίο είναι κατασκευασμένα και το οποίο παραμένει ελαστικό στις χαμηλές θερμοκρασίες και στην πιο «άγρια» σχεδίαση του πέλματος, με μεγαλύτερα αυλάκια και με τις χαρακτηριστικές μικρές αυλακώσεις ή σκισιματάκια (sipes), που προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερη πρόσφυση και ελαστικότητα στο ήδη μαλακό λόγω μείγματος πέλμα, για το καλύτερο «δάγκωμα» του ελαστικού σε χιονισμένες-παγωμένες επιφάνειες.
Θα πρέπει πάντως να είμαστε προσεκτικοί γιατί χειμερινά λάστιχα και υπερβολές στον δρόμο δεν πάνε μαζί. Ειδικά όσο πιο ζεστή είναι η μέρα και βίαιη η οδήγηση, τόσο πιο έντονη φθορά θα παρουσιάσουν τα ελαστικά η οποία θα είναι ορατή σε λίγες δεκάδες χιλιόμετρα. Αν το παρακάνουμε δεν είναι παράλογο να χάσουμε κομμάτια του πέλματος, καταστρέφοντας την ζυγοστάθμιση ή και ολόκληρο το λάστιχο.
Επίσης, πορεί το χειμερινό λάστιχο να «γαντζώνει» στο χιόνι-πάγο και να τα πηγαίνει περίφημα με την λάσπη, αυτό όμως δεν το κάνει ιδανικό για εκτός δρόμου διαδρομές σε σκληροτράχηλους Ελληνικούς χωματόδρομους με πολλές φυτεμένες πέτρες. Το ακριβώς αντίθετο μάλιστα, γρήγορη οδήγηση σε τέτοιους δρόμους χωρίς ιδιαίτερο χιόνι ή λάσπη μπορούν πάλι να κόψουν κομμάτια από το μαλακό του πέλμα και να το καταστρέψουν.
Καλή οδήγηση..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου