Με λαμπρότητα τελέσθηκε η ετήσια πανήγυρη του Ιερού Ναού των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Γιαννιτσών. Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ χοροστάτησε στον Πανηγυρικό Εσπερινό την παραμονή της εορτής και προέστη της πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας την Δευτέρα 29 Ιουνίου. Κατά τον Εσπερινό μίλησε ο Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης Εφραίμ
Ανθίμου, ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως παρουσιάζοντας κατ᾿ αρχήν την δράση του Αποστόλου Παύλου και τονίζοντας την σπουδαιότητα της προσωπικής κλήσης του από τον Ιησού Χριστό μέσω της ουρανίου οπτασίας, για την οποία ο ίδιος μαρτυρεί. Αυτή ακριβώς η θεοφάνεια αποτέλεσε την απαρχή της προσωπικής του μεταβολής από διώκτη σε υπηρέτη του ευαγγελίου. Επίσης ήταν μία προσωπική συνάντηση ... με τον Θεό της ταπείνωσης, της αγάπης και του
απείρου ελέους, ενός Θεού που διαφέρει ριζικά από την αντίληψη της
Παλαιάς Δαθήκης για έναν Θεό τιμωρό. Η κλήση του αυτή έγινε αφορμή για
την δική του μαρτυρική θεολογική μαρτυρία προς όλους τους λαούς αλλά και
για την διδασκαλία της Εκκλησίας περί της παρουσίας του Θεού στην
ανθρώπινη ιστορία και για την αποκάλυψη του Θεού στους ανθρώπους μέσω
της εμπειρίας του ακτίστου Φωτός.
Ανάλογη ήταν και η πορεία του Αποστόλου Πέτρου. Αν και αρνήθηκε τον
Χριστό κατά το Πάθος, επέστρεψε σε Αυτόν ομολογώντας ότι το αποστολικό
έργο του βασίστηκε στην προσωπική εμπειρία της θεοπτίας της οποίας
αξιώθηκε κατά την Μεταμόρφωση και μετέπειτα. Αυτή η αποστολική αλήθεια
ακούγεται και σήμερα παρά τις αντιθέσεις και την πολεμική, παρά τις
αμφισβητήσεις που ματαιώνουν αυτούς που τις ακολουθούν. Τέλος προέτρεψε
να ακούσουμε τις αποστολικές παραγγελίες, να γίνουμε μιμητές τους και να
αφήσουμε όλες τις ανθρώπινες μέριμνες μας στον Θεό.
Η καθιερωμένη λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος στους δρόμους της πόλεως δεν
πραγματοποιήθηκε λόγω των καιρικών συνθηκών.
Την ημέρα της εορτής κατά την Θεία Λειτουργία κήρυξε ο
Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης Νικόδημος Κανσίζογλου, ιεροκήρυξ της
Ιεράς Μητροπόλεως, ο οποίος εμβάθυνε στο παράδοξο γεγονός ότι παρά την
τριπλή άρνησή του ο απόστολος Πέτρος ονομάστηκε από τον Χριστό «πέτρα»,
πάνω στην οποία θα οικοδομήσει την Εκκλησία Του όπως επίσης και ο
απόστολος Παύλος, παρά το γεγονός ότι ήταν αρχικά διώκτης των Χριστιανών
ανηλεής, χαρακτηρίστηκε από τον Θεό «σκεύος εκλογής».
Την εξήγηση σε αυτό το παράδοξο προσφέρει η ορθόδοξη ανθρωπολογία,
δηλαδή η διδασκαλία της Εκκλησίας για τον άνθρωπο, όπως αυτή διατυπώθηκε
από τους Πατέρες της Εκκλησίας. Σύμφωνα με αυτήν όλοι οι άνθρωποι
κρύβουν το μυστήριο της προαιρέσεως, το οποίο εδράζεται στο βάθος της
υπάρξεώς τους. Αυτή ακριβώς την προαίρεση είδε ο Χριστός στις καρδιές
των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων, προαίρεση που ήταν αγαθή. Ο ιερός
Χρυσόστομος μάλιστα τονίζει, ότι αν υπάρχει αγαθή προαίρεση, προς αυτήν
τελικά θα κατευθυνθεί ο άνθρωπος, όσο αμαρτωλό και αν είναι το παρελθόν
του. Δεν είναι φύση μας η κακία, αλλά κάτι το οποίο εύκολα μπορεί
αλλάξει, όταν θέλουμε. Γι᾿ αυτό δεν πρέπει να λέμε ποτέ για κάποιον, ότι
δεν πρόκειται να διορθωθεί ποτέ. Ούτε πρέπει να βιαζόμαστε να βγάζουμε
αρνητικά συμπεράσματα για τους άλλους. Ακόμη και η κακή κληρονομικότητα
και το κακό περιβάλλον δεν μπορούν να νικήσουν μια αγαθή προαίρεση. Αν ο
Θεός επιβλέψει σε μία αγαθή προαίρεση, ο άνθρωπος εξαγιάζει την
ταυτότητά του, ανακαινίζει την ύπαρξή του και παίρνει τον δρόμο για να
γίνει ακόμη και μεγάλος άγιος και μεγάλος μάρτυρας και μεγάλος απόστολος
της Εκκλησίας.
Στον εορτασμό μετείχαν ο Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως και
Αρχιερατικός Επίτροπος Αριδαίας, οι Αρχιερατικοί Επίτροποι Σκύδρας,
Κουφαλίων και Γιαννιτσών, Ιεροκήρυκες της Ι. Μητροπόλεως, ιερείς της
πόλεως και της περιοχής και οι διάκονοι της Ιεράς Μητροπόλεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου