Σάββατο 23 Απριλίου 2016

Ποιμαντορική Εγκύκλιος Πάσχα 2016 του Μητροπολίτη Εδέσσης Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ

Πρός τόν ερόν Κλρον καί τόν εσεβ λαόν τς καθ' μς ερς Μητροπόλεως
γαπητοί ν Χριστ δελφοί καί Πατέρες, Χριστός νέστη, ληθς νέστη!
«παρέστησεν αυτν ζντα» (Πράξ. 1, 3 )        
     Ἡ λαμπρ μέρα τς ναστάσεως το Κυρίου μας εναι τν λυπηρν τ πέρας κα τν εχαρίστων παρχή. Χριστς εναι ζω τν νθρώπων, πειδ εναι κενος πο συνέχει τ πάντα κα τ συντηρε. Εναι πρόξενος τς πνευματικς ζως. Εναι κενος πο μ τν νάστασή Του χάρισε τ ζω σ κείνους πο ταν «ν τος μνήμασιν». Ζιγαβηνς θ τ πε ατ πιγραμματικά· «ζω ς ζωογονν κα συνέχων τ πάντα». Χριστς μ τν κ το τάφου γερσή Του φερε τν δικαίωση τονθρώπου, δηλαδ τν ζωοποίησή του. διάβολος, ς πνεμα νεκρ .....
πο εναι, μεταδίδει σ μς τ νέκρα τς μαρτίας κα δν μς παρέχει τ δικαίωμα τς ζως. Χριστς «θανατωθες μν σαρκί, ζωοποιηθες δ Πνεύματι» (Α΄ Πέτρ. 1,18) λευθέρωσε τ νθρώπινο γένος π τν φθορ κα τν θάνατο κα το χάρισε τ ζωή. ζω εναι ρρηκτος σύνδεσμος το νθρώπου μ τν Θεό.
Χριστς εναι τ φς κα ζω τν νθρώπων. Εναι χαρακτηριστικ κφραση το ωάννου πς τ φς ατ δν εναι τν ουδαίων, λλ τν νθρώπων. Χριστς νήκει σ' λο τν κόσμο. Τ λογικ το νθρώπου, πο φωτίζεται π τν Λόγο το Θεο, τν δηγε στν Θεό. «Νν πάντα πεπλήρωται φωτός, ορανός τε κα γ κα τ καταχθόνια», μς λέγει νας ναστάσιμος μνος. Τ φς το ναστάντος ησο καταύγασε λα τ μέρη το κόσμου. κόμη κα στν δη πγε Κύριος κα μ τ φς τς θεότητός Του διέλυσε τ σκοτάδια τς φυλακς τν ψυχν τν νθρώπων. Κατέβηκε στν σκοτία το δου κα ζωοποίησε τς ψυχς τν κεκοιμημένων. Κατέβηκε στν δη, πο εναι κατάσταση τς νέκρας, κα κε «παρέστησεν αυτν ζντα» (Πράξ. 1,3), πως κριβς κα στος ζωντανούς, κα χάρισε τ πολύτιμο δρο τς ζως στος δεσμίους το πονηρο. κόμη, ς φς Κύριος φώτισε τν πλάνη τς μαρτίας, τς κάθε μαρτίας λων τν ποχν. γιος Θεοφύλακτος λέγει πς τ φς ατ «καταγώνιστόν στι, Θες Λόγος φημί», δηλαδ τ φς εναι Λόγος το Θεο, ο φωτεινς κα κτιστες νέργειες τς οσίας Του. γαπημένος Του μαθητς ωάννης σ μι π τς πιστολές του τ βεβαιώνει: «κα στιν ατη παγγελία ν κηκόαμεν π' ατο κα ναγγέλλομεν μν, τι Θες φς στι κα σκοτία ν Ατ οκ στιν οδεμία» (Α΄ ω. 1,5).

Δν μπορε νθρωπος ν πιστεύει στν Χριστό, πο εναι ζωντανς Θες τν νθρώπων, κα τ ργα του ν εναι σκοτειν κα γεμάτα π τν νέκρα τς μαρτίας. Ζω κα πνευματικ νέκρωση δν μπορον ν συμβιώσουν. σοι ζομε τν μαρτία εμαστε στ σκοτάδι, στω κα ν εμαστε χριστιανοί. λόγος το Εαγγελίου, τ μυστήρια τς κκλησίας κα μάλιστα τς θείας Εχαριστίας, προσευχή, τήρηση τν ντολν το Χριστο μαρτυρον πς μέσα μας πάρχει ζω κα φς. Μαρτυρον πς εμαστε συνδεδεμένοι μ τν ζωνταν Θεό, μ τν ναστάντα Κύριο ησο. «Φς Χριστο φαίνει πσι», φωνάζει λειτουργικς λόγος. Τώρα εναι γγύτερα σωτηρία μας.
Κύριός μας δν εναι νας φανταστικς Θεός, δν εναι να δεολόγημα, δν εναι πινόηση κάποιου φιλοσόφου, λλ εναι ζωντανς Θεάνθρωπος πο δωσε τν αυτό Του γι τν σωτηρία κα τν νάσταση τν δική μας.

 ς πίσκοπος τς ερς Μητροπόλεως δέσσης, Πέλλης κα λμωπίας, παίρνοντας φορμ π τν ορτ το Πάσχα, εχομαι σ λους, κλρο κα λαό, μικρος κα μεγάλους, χαρ κα δύναμη ψυχικ κα σωματική, πο θ τν ντλετε π τ γεγονς τς ναστάσεως το Χριστο.   
δελφο κα Πατέρες, Χριστς νέστη! ληθς νέστη!

Πρς Θεν εχέτης
Μητροπολίτης
δέσσης, Πέλλης κα λμωπίας ΙΩΗΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: