Ο Σύλλογος Φίλων Βιβλίου Ν. Πέλλας σε συνεργασία με την Παιδαγωγική Εταιρεία Πέλλας παρουσίασε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου το νέο βιβλίο του Βασίλη Γκουτζαμάνη «ΤΑ ΠΟΙΗΤΙΚΑ», ιδιωτική έκδοση.
Η Μόιρα Τριανταφύλλου ανέλαβε τον συντονισμό της εκδήλωσης, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους μέλη από τη Λογοτεχνική Συντροφιά της Νάουσας.
Το βιβλίο χωρίζεται σε τρεις ενότητες. Η πρώτη είναι «Το Χρονικό του Κάιν», η δεύτερη «Η Κάθοδος στον Άδη» και η τρίτη αφορά μία συλλογή ποιημάτων, τα «Ανάλεκτα Εμμετροέπεα».
Η εκδήλωση άνοιξε με μία σύντομη ....
αναφορά στο βιβλίο από την Κάκια Παυλίδου, που μίλησε εκ μέρους του Συλλόγου Φίλων Βιβλίου και μεταξύ άλλων ανέφερε: [..]από το βιβλίο «Πρόσωπο και Άτομο» ως τα «ΠΟΙΗΤΙΚΑ», το βιβλίο που παρουσιάζουμε σήμερα, τα θέματα που κυριαρχούν στα κείμενα του Βασίλη, πεζά ή ποιητικά, είναι η υποκειμενικότητα στην οπτική προς τη ζωή, ο τρόπος που το άτομο ορίζει τον εαυτό του, ο τρόπος που ορίζει και αντιλαμβάνεται την ευτυχία, το θάνατο, την απώλεια, την διαχείριση και το ρόλο της μνήμης, την ματαιότητα, το σκοπό των πραγμάτων.. Οι ήρωες που επιλέγει είναι προσωποποιήσεις των φωνών που συνδιαλέγονται, μονομαχούν, σιωπούν, διεκδικούν αλήθεια μέσα στο συγγραφέα.
Στην συνέχεια παρουσιάστηκε ένα video με επιμέλεια της Κάκιας Παυλίδου πάνω στο κείμενο «Ευτυχία» από τα ανέλεκτα εμμετροέπεα (όπως τα ονομάζει ο συγγραφέας) του 3ου μέρους του βιβλίου.
Έπειτα η Πρόεδρος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Αφροδίτη Πιπεράρη χαιρέτισε την εκδήλωση αναφέροντας δύο λόγια για την πορεία του Βασίλη Γκουτζαμάνη στα συγγραφικά και εκπαιδευτικά μονοπάτια και απήγγειλε ένα κομμάτι από το Χρονικό του Κάιν.
Στη συνέχεια τις απαγγελίες συνέχισε η Μάγδα Κυριακοπούλου και η Μαρία Ξανθοπούλου.
Στην πορεία ο Πάνος Μπαμπάσης εξέπληξε αναφέροντας πως με αφορμή την Κάθοδο στον Άδη, από το 2ο μέρος του βιβλίου ξαναμελέτησε κλασικά κομμάτια και εμπνεύστηκε να δημιουργήσει μία σύνθεση ενός requiem, αποσπάσματα του οποίου μάς παρουσίασε με ένα video θεσπέσιας καλλιτεχνικής ματιάς, όπου η κάμερα διαρκώς κινούνταν με εναλλαγές πάνω σε κομμάτια του κειμένου, σε κομμάτια παρτιτούρας, σε περιθώρια με σημειώσεις του συνθέτη.
Η Μαρία Βαρελά, απήγγειλε ποιήματα που είχε επιλέξει και ανέφερε πως το βιβλίο που απαρτίζεται από λιγότερες από 100 σελίδες είναι ένα συναξάρι του σύγχρονου ανθρώπου μέσα από την αλληγορία των ιστοριών που καταπιάνεται.
Τέλος, τον λόγο πήρε ο συγγραφέας, ο οποίος ανέφερε το ιστορικό γέννησης των κειμένων. Το βιβλίο περιέχει κείμενα γραμμένα από το 2016. Αφημένα εκούσια στο συρτάρι ,να μεστώσουν σαν κρασί. Ξαναδιαβάστηκαν ινκόγκνιτο μετά από μερικά χρόνια, διορθώθηκαν αφαιρετικά και με συμπτύξεις και έτσι προέκυψε το βιβλίο που τα περιέχει.
Ακολούθησε μία υπέροχη συζήτηση με προεκτάσεις πάνω στο στίγμα του σύγχρονου ανθρώπου, στην κατάρα ενός δημιουργού να βιώνει έντονα την απόγνωση, τον προβληματισμό και τις αυτοκαταστροφές του και από τις στάχτες του να γεννά νέα ζωή, είτε με μορφή συγγραφικού έργου, είτε με τη μορφή οικοδομημάτων όπως ο Κάιν.
Η Μόιρα Τριανταφύλλου ανέλαβε τον συντονισμό της εκδήλωσης, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους μέλη από τη Λογοτεχνική Συντροφιά της Νάουσας.
Το βιβλίο χωρίζεται σε τρεις ενότητες. Η πρώτη είναι «Το Χρονικό του Κάιν», η δεύτερη «Η Κάθοδος στον Άδη» και η τρίτη αφορά μία συλλογή ποιημάτων, τα «Ανάλεκτα Εμμετροέπεα».
Η εκδήλωση άνοιξε με μία σύντομη ....
αναφορά στο βιβλίο από την Κάκια Παυλίδου, που μίλησε εκ μέρους του Συλλόγου Φίλων Βιβλίου και μεταξύ άλλων ανέφερε: [..]από το βιβλίο «Πρόσωπο και Άτομο» ως τα «ΠΟΙΗΤΙΚΑ», το βιβλίο που παρουσιάζουμε σήμερα, τα θέματα που κυριαρχούν στα κείμενα του Βασίλη, πεζά ή ποιητικά, είναι η υποκειμενικότητα στην οπτική προς τη ζωή, ο τρόπος που το άτομο ορίζει τον εαυτό του, ο τρόπος που ορίζει και αντιλαμβάνεται την ευτυχία, το θάνατο, την απώλεια, την διαχείριση και το ρόλο της μνήμης, την ματαιότητα, το σκοπό των πραγμάτων.. Οι ήρωες που επιλέγει είναι προσωποποιήσεις των φωνών που συνδιαλέγονται, μονομαχούν, σιωπούν, διεκδικούν αλήθεια μέσα στο συγγραφέα.
Στην συνέχεια παρουσιάστηκε ένα video με επιμέλεια της Κάκιας Παυλίδου πάνω στο κείμενο «Ευτυχία» από τα ανέλεκτα εμμετροέπεα (όπως τα ονομάζει ο συγγραφέας) του 3ου μέρους του βιβλίου.
Έπειτα η Πρόεδρος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Αφροδίτη Πιπεράρη χαιρέτισε την εκδήλωση αναφέροντας δύο λόγια για την πορεία του Βασίλη Γκουτζαμάνη στα συγγραφικά και εκπαιδευτικά μονοπάτια και απήγγειλε ένα κομμάτι από το Χρονικό του Κάιν.
Στη συνέχεια τις απαγγελίες συνέχισε η Μάγδα Κυριακοπούλου και η Μαρία Ξανθοπούλου.
Στην πορεία ο Πάνος Μπαμπάσης εξέπληξε αναφέροντας πως με αφορμή την Κάθοδο στον Άδη, από το 2ο μέρος του βιβλίου ξαναμελέτησε κλασικά κομμάτια και εμπνεύστηκε να δημιουργήσει μία σύνθεση ενός requiem, αποσπάσματα του οποίου μάς παρουσίασε με ένα video θεσπέσιας καλλιτεχνικής ματιάς, όπου η κάμερα διαρκώς κινούνταν με εναλλαγές πάνω σε κομμάτια του κειμένου, σε κομμάτια παρτιτούρας, σε περιθώρια με σημειώσεις του συνθέτη.
Η Μαρία Βαρελά, απήγγειλε ποιήματα που είχε επιλέξει και ανέφερε πως το βιβλίο που απαρτίζεται από λιγότερες από 100 σελίδες είναι ένα συναξάρι του σύγχρονου ανθρώπου μέσα από την αλληγορία των ιστοριών που καταπιάνεται.
Τέλος, τον λόγο πήρε ο συγγραφέας, ο οποίος ανέφερε το ιστορικό γέννησης των κειμένων. Το βιβλίο περιέχει κείμενα γραμμένα από το 2016. Αφημένα εκούσια στο συρτάρι ,να μεστώσουν σαν κρασί. Ξαναδιαβάστηκαν ινκόγκνιτο μετά από μερικά χρόνια, διορθώθηκαν αφαιρετικά και με συμπτύξεις και έτσι προέκυψε το βιβλίο που τα περιέχει.
Ακολούθησε μία υπέροχη συζήτηση με προεκτάσεις πάνω στο στίγμα του σύγχρονου ανθρώπου, στην κατάρα ενός δημιουργού να βιώνει έντονα την απόγνωση, τον προβληματισμό και τις αυτοκαταστροφές του και από τις στάχτες του να γεννά νέα ζωή, είτε με μορφή συγγραφικού έργου, είτε με τη μορφή οικοδομημάτων όπως ο Κάιν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου